EĞİTİMDE WEB 2.0 ÜRETKENLİK YAZILIMLARIN KULLANILMASI
Web 2.0 üretkenlik yazılımları internet ortamlarının bilgi deposudur diyebiliriz. Burada kullanıcılar bilgiyi sadece almaz bu bilgiyi tekrar tekrar işleyip yeniden paylaşabilir.
Eğitimde Web 2.0 araçlarının kullanılmasıyla öğrenci daha aktif bir role bürünmektedir. Öğrenci zamandan ve mekandan bağımsız olduğu için kendini daha özgür ifade edebilmektedir. Buna bağlı olarak da bilgiyi sürekli tüketen değil bilgiyi oluşturan bir kişilik kazanmaktadır.
Eğitimde Web 2.0 araçlarının öğretmen açısından faydası da sınıfta farklı ürünler ve aktiviteler sayesinde sınıfa enerji ve hareketlilik katmaktadır.
Eğitimde grup çalışma imkanı, bilgiyi yeniden üretebilme, kişisel gelişim, düşünme evrenini genişletme ve öğrencinin ilgisini arttırma gibi imkanlar sağlamaktadır. Bunun yanında Web 2.0 araçları bütçe anlamında da katkı sağlamaktadır. Harcanan onca kağıt ve mürekkep masrafı yerine sanal kopyaları internet üzerinden dağıtılabilir.
3 önemli özelliği ise;
- Öğrenci-Öğretmen etkileşimini arttırması,
- Grup çalışmalarına olanak sağlaması,
- Zamana ve mekana bağlı olmaması şeklinde sıralanabilir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder