28 Kasım 2016 Pazartesi

EĞİTİMDE GÖRSEL ÖĞRENME ARAÇLARININ KULLANIMI

Görsel Öğrenme Araçları öğrenmenin kalıcı olması açısından çok önemli bir yerde bulunmaktadır. Toplum olarak da yaşamımızın, günümüzde sözden çok görüntü odaklı olması eğitimde de görselliği gerekli olduğunu göstermektedir. 
Okullarda bir öğrenme etkinliği ne kadar çok duyu organına hitap ederse öğrenme de o denli etkili ve kalıcı olmaktadır, unutma da o denli gecikmektedir. Derslerde geçmiş konuları hatırlamada da yardımcı olmaktadır. 
Görsel Öğrenme Araçları eğitimciler için de etkili ve kullanılabilir bir yöntemdir. Tabi öğrenme araçları ne kadar mükemmel olursa olsun uygun olarak kullanılmazlarsa eğitim etkili olacağı yerde aksine verimsiz ve anlaşılmaz bir duruma da gelebilir.
Öğretmenler Görsel Öğrenme Araçlarını kullanarak oluşturdukları öğretimde öğrencilere yorumlama, sorgulama ve düşünme becerileri de katabilmektedir. Ayrıca öğrencilerin derslerde yaptıkları etkinlikler görselleştirilerek velilerinde haberdar olması da sağlanabilir. Öğretmen tarafından dijital hikaye, video hazırlama, sunum hazırlama vs. gibi proje veya ödevler verilerek işbirliği çalışmaları da sağlanabilir. Bu durum hem öğretmen hem öğrenci açısından olumlu sonuçlar oluşturmaktadır.
Görsel Öğrenme Araçları öğrencilere değişik konularda fikir üretebilme, değişik görüşler öne sürebilme, verilen ana noktaları algılayabilme ve yorumlayabilme gibi beceriler de katabilmektedir.
3 önemli özelliği ise;
  • Öğretimi zenginleştirerek kalıcı ve etkili olmasını sağlar,
  • Düşünme,yorumlama ve sorgulama gücünü geliştirir,
  • Öğrenciler arasında işbirlikçi çalışmayı sağlamaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder